- Από το σώμα του
- Τον μονωτήρα
- Από ηλεκτρόδια υψηλής τάσης (ακίδες)
Το σώμα του μπουζί είναι εσωτερικά της εικόνας που βλέπουμε όταν τα βγάζουμε και είναι κατασκευασμένο από νικελιούχο χάλυβα.
Ο μονωτήρας αντίθετα, είναι αυτός ο οποίος βλέπουμε όταν τα βγάζουμε από την κεφαλή είτε για να τα αλλάξουμε είτε για να το ελέγξουμε, είτε όταν ο μηχανικός μας μας τα δείχνει για να πειστούμε ότι έπρεπε να αλλαχθούν. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι:
- Κατασκευάζεται από πορσελάνη
- Στα αγωνιστικά αυτοκίνητα με πολύ υψηλές θερμοκρασίες καύσης αλλά και πίεσης μέσα στον κύλινδρο όπως και στους κινητήρες των αεροπλάνων το υλικό κατασκευής τους είναι η μίκα (Μαρμαρυγίας)
- Πολύ καλή μονωτική ικανότητα
- Αντίσταση σε θερμικό σόκ
- Αντοχή στα πρόσθετα καυσίμων
- Μηχανική αντοχή κατά την τοποθέτηση και την αφαίρεσή τους
- Η κατασκευή του άνω μέρους είναι από ορείχαλκο
- Η κατασκευή του κάτω μέρους από κράμα νικελίου και μια μικρή ποσότητα βαρίου, ώστε να βελτιώνει τη λειτουργία του
- Επίσης ορισμένα ηλεκτρόδια κατασκευάζονται από κράμα πλατίνας, βολφραμίου και ιριδίου τα οποίο είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και σε υψηλότερες θερμοκρασίες
Όσο αφορά το διάκενο του μπουζί, είναι η απόσταση μεταξύ των δυο ηλεκτροδίων:
- Το διάκενο μπορεί να είναι από 0.6 mm ως 1.2 mm
- Καθορίζεται από τον κατασκευαστή του κάθε κινητήρα όπως και του μπουζί
- Μεταβάλλεται από
- θερμοκρασιακές μεταβολές
- επικαθίσεις μόλυβδου και
- τη φθορά των ηλεκτροδίων από το σπινθήρα
- Θερμά μπουζί
- Έχουν μεγάλο μήκος μονωτήρα και κάνουν μικρότερη απαγωγή θερμότητας
- Λειτουργούν σε χαμηλές θερμοκρασίες λειτουργίας
- Ψυχρά
- Έχουν μικρότρερο μήκος μονωτήρα που σημαίνει ότι διευκολύνει την απαγωγή θερμότητας
- Είναι κατάλληλα για υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας (υγραέριο, αγωνιστικά κάυσιμα)
- Υπάρχει ασταθής λειτουργία στο ρελαντί
- Πολλές φορές η εκκίνηση γίνεται με δυσκολία
- Έχουμε κρουστική καύση (πειράκια)
- Υπάρχει υπερθέρμανση του κινητήρα ή τουλάχιστον υψηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας
- Πέφτει η απόδοση
- Εμφανίζεται αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
- Να υπάρχουν επικαθήσεις αλάτων μόλυβδου στις ακίδες (πρόσθετα καυσίμου και λαδιών)
- Από κάπνα που οφείλεται σε περίσσεια καυσίμου (πλούσιο μίγμα)
- Από λάδια που μπορεί να φτάσουν στα ηλεκτρόδια λόγω φθοράς κυλίνδρου ή ελατηρίων
Οι περισσότεροι που έχουν προσθέσει σύστημα υγραέριοκίνησης στο όχημά τους θα έχουν ακούσει ή θα έχουν δεί από τον μηχανικό τους ότι τοποθετούνται διαφορετικά μπουζί σε σχέση με τα μπουζί του εργοστασίου. Αυτό συμβαίνει γιατί το υγραέριο ανεβάζει τη θερμοκρασία καύσης, οπότε για να μην έχουμε θέματα με κρουστική καύση τοποθετούνται ψυχρά μπουζί, συνήθως μονής ακίδας ώστε η απόδοση της τάσης να είναι καλύτερη (δεν διαμοιράζεται σε πολλές ακίδες) και με διάκενο στα 0.8 mm.
* Αυτή η πληροφορία μπορεί να αλλάζει από κινητήρα σε κινητήρα ανάλογα την τεχνολογία και τον σχεδιασμό από τον κατασκευαστή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου