Το σύστημα εξάτμισης είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από
σωληνώσεις ώστε να καθοδηγήσουν τα καυσαέρια να απομακρυνθούν μετά από μια
ολοκληρωμένο κύκλο καύσης. Το σύστημα μεταφέρει καυσαέρια από τον κινητήρα
περιλαμβάνοντας ένα ή περισσότερους σωλήνες. Βάση σχεδιασμού το σύστημα
εξάτμισης οδηγεί τα καυσαέρια μέσα από τα εξής τμήματα:
- Την κυλινδροκεφαλή και την πολλαπλή εξαγωγής
- · Την τουρμπίνα (όταν υπάρχει) ώστε να αυξήσει την ισχύ του κινητήρα
- · Τον καταλύτη ώστε να μειώσει τα καυσαέρια
- · Το σιλανσιέ ώστε να μειώνεται ο θόρυβος (αρχικά χρησιμοποιήθηκαν στις Βρετανία και Ινδία)
Κριτήρια σχεδίασης
Ο σωλήνας
της εξάτμισης πρέπει να σχεδιαστεί πολύ προσεκτικά για να κουβαλήσει τοξικά
αέρια μακριά από τον οδηγό (υδρογονάθρακες, μονοξείδιο, νιτρικό οξύ). Επειδή τα
καυσαέρια είναι πολύ ζεστά, θα πρέπει η εξάτμιση – σωλήνας να αντέχει στις υψηλές
θερμοκρασίες, σε διαφορετική περίπτωση καταστρέφεται.
Μοτοσυκλέτες
Στις
περισσότερες μοτοσυκλέτες η εξάτμιση είναι σε φανερό σημείο και μπορεί να είναι
χρωμιομένη. Οι εξατμίσεις του εμπορίου μπορεί να είναι κατασκευασμένες από σίδερο,
ατσάλι, τιτάνιο, αλουμίνιο ή ακόμα και από κάρμπον.
Οι εξατμίσεις
είναι πολλές ανάλογα τον τύπο του κινητήρα που χρησιμοποιείται. Ένας δικύλινδρος
κινητήρας μπορεί να έχει διπλή ή μονή απόληξη. Κάποιες μηχανές (μεγαλύτερες)
4άρων κυλίνδρων συνήθως βγαίνουν στην
αγορά με διπλή απόληξη.
Μια
δίχρονη μηχανή μπορεί να έχει εξάτμιση που να ακούγεται λιγότερο από 70db στις 6000
στροφές χωρίς να χάσει καθόλου δύναμη. Οι τελευταίες γενιές 4Χ- κινητήρων που
φτάνουν τις στροφές των δίχρονων όμως έχουν το μειονέκτημα του περισσότερου
βάρους (λόγω εκκεντροφόρων και βαλβίδων)
και με την αυξημένη ζωή του σέρβις όπως το
περιμέναμε.
Συνεχίζεται…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου