Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Καταστρέφουν τα χαμηλού προφίλ ελαστικά , τη βόλτα μας;



Πλέον τα «χαμηλοπρόφιλα» ελαστικά έχουν γίνει συνήθεια ακόμα και στα οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά και στα crossovers. Έχουν ωραία εμφάνιση και κάνουν το τιμόνι αρκετά σταθερό, αλλά αξίζουν ουσιαστικά;


Το προφίλ είναι είναι η περιοχή μεταξύ του πλαϊνού του ελαστικού μεταξύ ζάντας και δρόμου. Παλαιότερα όταν τα αυτοκίνητα είχαν μεγαλύτερου προφίλ ελαστικά αυτό το «περισσότερο» πλαϊνό απορροφούσε περισσότερους κραδασμούς από οδικές ανωμαλίες. Το μειονέκτημα αυτού είναι ότι στις στροφές υπάρχει μεγάλη ευκαμψία με αποτέλεσμα λιγότερο έλεγχο τιμονιού.
Μετά από αρκετές έρευνες και δημοσιεύσεις που έγιναν από ειδικούς του είδους (επιστήμονες, οδηγούς δοκιμών, μπλόγκερς), διαπιστώθηκε ότι υπάρχει αρκετό ρίσκο σε αυτού του είδους τα ελαστικά. Ο κίνδυνος εμφανίζεται στα αυτοκίνητα με βασικές εκδόσεις τροχών και ζαντών και στη συνέχεια βγαίνουν και εκδόσεις με μεγαλύτερες ζάντες και χαμηλού προφίλ ελαστικά. 
Φαίνεται πως πολλοί κατασκευαστές προσπαθούν να κρατήσουν την εξωτερική διάμετρο σταθερή σε όλες τις εκδόσεις  και απλά χαμηλώνουν το προφίλ του ελαστικού όταν πρόκειται για μεγάλης διαμέτρου ζάντα. Με αυτό τον τρόπο δε χρειάζεται να καλιμπράρουν τοταχύμετρο και άλλα μετρητικά όργανα με τα οποία έχουν συλλέξει από προηγούμενες μετρήσεις. Κάποιοι κατασκευαστές δεν μετατρέπουν ούτε την ανάρτηση, δηλαδή αφήνουν την εργοστασιακή η οποία δεν ανταποκρίνεται σωστά και δημιουργεί απότομους κραδασμούς.
Η αναλογία που απεικονίζεται , είναι η αναλογία μεταξύ του πλάτους του ελαστικού και της διαμέτρου. Πλέον όταν μιλάμε για χαμηλό προφίλ εννοούμε νούμερα που αγγίζου και το «40» με γρήγορα αυτοκίνητα παραγωγής να τα τιμούν ιδιαιτέρως. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου