Διπλά ψαλίδια
Αποτελούνται
από βραχίονες που έχουν διχαλωτό σχήμα, παρόμοιο με αυτό του κεφαλαίου
ελληνικού γράμματος «λάμδα» (Λ). Στην ανάρτηση του κάθε τροχού τα ψαλίδια είναι
δύο, το πάνω και το κάτω, κι έχουν δύο πόδια το καθένα. Η βάση του κάθε
ψαλιδιού, δηλαδή τα δύο του πόδια συνδέονται αρθρωτά σε κάποιο σταθερό σημείο
του σασί και στην κορυφή του το κάθε ψαλίδι έχει έναν ακόμα αρθρωτό σύνδεσμο,
με τον οποίο συνδέεται με το φορέα του άξονα του τροχού.
Αν
πρόκειται για μπροστινό τροχό, τότε ο φορέας του άξονα του πρέπει να μπορεί να
στρέφεται γύρω από τον νοητό άξονα που ορίζουν τα σημεία της σύνδεσης του με
τις κορυφές των ψαλιδιών. Στην πράξη, μόνο ένα από τα δύο ψαλίδια χρειάζεται να
έχει σχήμα διχαλωτό, δηλαδή να αρθρώνεται σε δύο σημεία του σασί. Το άλλο
μπορεί να είναι ένας απλός βραχίονας, ένα μπράτσο, με μία μόνο σύνδεση.
Ανάρτηση
πολλαπλών συνδέσμων
Η
ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων μοιάζει με μία ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, όπου το
καθένα απ' αυτά έχει χωριστεί σε δύο βραχίονες (συνολικά τέσσερις) και μερικές
φορές προστίθεται και ένας πέμπτος. Ο κάθε βραχίονας είναι υπεύθυνος για μια
συγκεκριμένη παράμετρο της θέσης και της κινησιολογίας του τροχού, όπως είναι η
μεταβολή της γωνίας κάμπερ, η διαμήκης σταθερότητα και η εγκάρσια τοποθέτηση.
Η εγκάρσια
τοποθέτηση του κέντρου του τροχού, δηλαδή η απόστασή του από τον διαμήκη άξονα
του αυτοκινήτου, δεν είναι σταθερή και αμετάβλητη, γιατί αν ένας τροχός
μεταβάλει τη γωνία κάμπερ και διατηρεί το κέντρο του σταθερό ως προς το
αυτοκίνητο, τότε τα πέλματα των δύο απέναντι τροχών θα πλησιάζουν ή θα
απομακρύνονται, πράγμα που δεν είναι και τόσο ευχάριστο για τα ελαστικά (φθείρονται
μόνο εσωτερικά ή μόνο εξωτερικά). Οι βραχίονες ενός τέτοιου μηχανισμού, πρέπει
να μπορούν να συνεργάζονται για τον ίδιο σκοπό, χωρίς όμως ο ένας να
παρεμποδίζει τη δουλειά του άλλου, και να βρίσκονται και σε τέτοιες θέσεις και
σχήμα, που να αφήνουν χώρο στο σχεδιαστή για την τοποθέτηση άλλων εξαρτημάτων
του αυτοκινήτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου