Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Διάκενο βαλβίδας!


Να αναφέρουμε εξαρχής ότι το άρθρο αναφέρεται σε μηχανικό σύστημα βαλβίδων.

Γιατί ρυθμίζουμε το διάκενο;

Ρυθμίζουμε το διάκενο των βαλβίδων για να μπορεί το στέλεχός τους να κινείται σωστά στη διαδρομή που όρισε ο κατασκευαστής.

Πως προκαλείται το διάκενο;


Προκαλείται λόγω αυξομοιώσεων της θερμοκρασίας, οι οποίες δημιουργούν διάκενο μεταξύ του στελέχους της βαλβίδας και του ζυγώθρου (κοκκοράκι), όταν η βαλβίδα είναι κλειστή.

Πώς ρυθμίζεται το διάκενο;

Αρχικά να τονίσουμε ότι το διάκενο των βαλβίδων εξαγωγής είναι μεγαλύτερο ή και ίσο  σε σχέση με των βαλβίδων εισαγωγή. Ρυθμίζουμε συνήθως με κρύο κινητήρα ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή. Η βαλβίδα που θα ρυθμίσουμε πρέπει να είναι κλειστή.


Λύνουμε το παξιμάδι στο ζύγωθρο και στη συνέχεια δοκιμάζουμε στο φίλερ το νούμερο που αναγράφει ο κατασκευαστής. Συνήθως αναγράφει ένα εύρος αριθμών μέσα στο οποίο πρέπει να είναι το διάκενο. Εάν δεν βρίσκεται η μέτρηση με φίλερ μέσα σε αυτό το εύρος, τότε σφίγγουμε ή χαλαρώνουμε τη μεσαία βίδα που βρίσκεται στο ζύγωθρο με κατσαβίδι και ξαναδοκιμάζουμε έως ότου φτάσουμε στο επιθυμητό νούμερο στο φίλερ.

Στη συνέχεια αφήνουμε το φίλερ μέσα στο διάκενο, σφίγγουμε το παξιμάδι ενώ κρατάμε κόντρα με το κατσαβίδι τη βίδα ώστε να μην αλλάξει το διάκενο, αφαιρούμε το φίλερ και συνεχίζουμε στην επόμενη βαλβίδα.

Πώς καταλαβαίνουμε ότι το διάκενο χρειάζεται ρύθμιση;

Το καταλαβαίνουμε από τον μεταλλικό θόρυβο που ακούγεται ψηλά στο καπάκι στον χώρο του εκκεντροφόρου, από υψηλή κατανάλωση καυσίμου και από χαμηλή απόδοση του κινητήρα. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου